CGTBUS
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.

A voltes amb el Preacord: La estranya situació a les cotxeres

2 participantes

Ir abajo

A voltes amb el Preacord: La estranya situació a les cotxeres Empty A voltes amb el Preacord: La estranya situació a les cotxeres

Mensaje  garganté, 13420 Dom Ene 10, 2010 10:23 pm

Finalment, dimarts passat el Comitè de conveni signava un Preacord de conveni amb la Direcció. La majoria del companys del Comitè de conveni creien que era un bon preacord front a uns altres que enteníem i entenem que, desgraciadament, es queda curt.
Un cop més es demostrava que dintre del Comitè de conveni hi ha unitat però no uniformitat i, per tant, després del debat i de votar les postures, tant la majoria com la minoria signàvem el Preacord que serà traslladat a una Assemblea General de Treballadors/es per ser aprovat o rebutjat per aquesta.
A partir d’aquest moment, la situació a les cotxeres ha sigut un constant debat de preguntes i respostes sobre el que porta i sobre el que no porta aquest Preacord. No puc negar que els que creiem que aquest Preacord hauria de ser rebutjat a l’Assemblea ens trobem en una estranya situació.
Per un costat tenim a molts companys/es que han estat participant a les mobilitzacions i que han acompanyat durant aquests dos anys al Comitè de descansos, primer, i al Comitè de conveni, després, en la seva activitat dirigida a aconseguir un bon acord de conveni, que estan satisfets pel Preacord. Esperen poder gaudir en breu dels 2 dies de descans setmanal que tenen ben merescuts.
Per altra costat, també tenim a un nombre important de companys/es que han estat igual d’actius a les mobilitzacions i que tenen un mal sabor de boca en creure que el Preacord és insuficient. Jo em trobo entre ells. Són moltes hores, energies i diners gastats per trobar-se front un Preacord que dista força de la Plataforma de Conveni aprovada el Desembre de 2008. Negar-ho seria negar la realitat i a nosaltres sempre ens agrada anar amb la veritat per davant.
Tant uns com altres sabem que aquest Preacord és fruit de les 18 jornades vaga al 2007 i 2008 i de les 3 aturades al 2008 i 2009. Però a la vegada, penso, tenim clar que els redits d’aquesta mobilització no donen per a més en una negociació. Així que els que estem per rebutjar el Preacord hem de ser clars quan afirmem que si volem millorar el que està sobre la taula l’únic camí que ens queda es tornar a programar un calendari de mobilitzacions, que no han de començar ni la setmana que ve, ni en un mes.
No és cap casualitat que la Direcció acabés l’any amb tantes ganes de tancar un Preacord. El govern Espanyol tindrà la Presidència de la Unió Europea i Barcelona acollirà varies cimeres de Caps d’estat europeus. És evident que, ni a Zapatero, ni a Montilla, ni a Hereu, li fa cap il•lusió que durant aquestes cimeres hi hagi mobilitzacions del Transport Públic que facin malbé la seva imatge de “pau social” que volen donar al resta de mandataris de la UE. Sobretot, tenint en compte que l’Estat espanyol és un dels que més aturats i aturades acumula.
Per altra banda al 2011 hi haurà eleccions municipals i Jordi Hereu, actual Alcalde de Barcelona, es troba en una situació preocupant per revalidar el càrrec. La última cosa que pot voler el PSC és una nova mobilització dels treballadors/es de TMB que podria, entre altres mobilitzacions, costar-li tot el poder que comporta l’Ajuntament.
Per aquests motius, repeteixo no és d’estranyar que la Direcció de l’empresa vulgui tancar ara un conflicte obert des de 2007 i que de durar el 2010 i 2011 podria costar-li molt car al PSC.
Per això mateix, la meva opinió és que és millor no acceptar aquest Preacord i “apretar” amb mobilitzacions durant 2010 i 2011 per que la Direcció de TMB i l’Ajuntament posin suficient pressupost per arribar als nostres objectius marcats a l’Assemblea que es va realitzar a la Universitat Central de Barcelona l’any 2008.
Enfront dels treballadors/es, com sempre, ens trobem als sindicalistes “professionals” de la basura. Els sindicalistes de la Ugt i de Ccoo, que no cansen de publicitar-se com a sindicalistes de “classe”, ens van donar una clara demostració de la seva hipocresia al manifestar que les seves assemblees d’afiliats/des decidiran si signen o no, passant d’aquesta manera del resta de treballadors/es. De totes maneres, els sindicalistes de Ccoo, experts en dir SI i NO a la vegada per no equivocar-se mai, van demostrar un altre cop ser més intel•ligents que els seus companys de rebaix de la Ugt, que han començat una campanya en contra del Preacord amb fulles i adhesius i que resultarà molt divertida si, finalment, els seus afiliats/des els hi diuen que estan d’acord amb el Preacord en la seva Assemblea del dijous que ve.
Per altra banda, els sindicalistes del Sit, com a bona espècie en via d’extinció, tracta de mantenir-se a flote signant un Preacord aconseguit per la mobilització, de la qual ells van estar obertament en contra, dels treballadors/es. Encara es recorda la imatge de algun dels seus sindicalistes que feia anys que no anava al volant, posar-se la camisa a ratlles per fer d’esquirol els dies de vaga.
Com si això fos poc, els sindicalistes de Ugt, d’amagatotis, van enganxant adhesius acusant al Comitè de conveni de “vendidos”. Són tan summament ignorants o són tan summament malparits que ni tan sols saben que per ser un venut el que has de fer és fer el contrari del que voten els treballadors/es, sigui en una Assemblea o en un referèndum, tal i com van fer els sindicalistes de Ugt, Ccoo i Sit en l’últim conveni.
En el cas del Comitè de conveni s’arriba a un Preacord i llavors es dona un plaç de dues setmanes perquè tothom pugui llegir-lo, debatre’l i finalment assistir a una Assemblea i votar a favor o en contra. El Comitè de conveni, tothom ho sap, acatarà aquesta votació, tal i com ha fet en el passat. I tant els que estem a favor o en contra continuarem units per aconseguir noves millores laborals en un futur.
Per tots aquests motius exposats, els treballadors/es que hem estat mobilitzant-nos per un bon conveni i que pensem que el Preacord és insuficient ens trobem en la estranya situació de semblar que estem al costat dels sindicalistes de Ccoo i Ugt. Rés més lluny de la realitat. Nosaltres partim de no acceptar el Preacord per lluitar per aconseguir un acord millor, els sindicalistes de Ccoo i Ugt no accepten el Preacord com a estratègia electoral, però no estan disposats a fer cap tipus de mobilització, per que ja se sap, segons ells, quan els treballadors/es d’autobusos de TMB es mobilitzen és per que són uns “radicals”, “irresponsables” i “volen enfonsar l’empresa”.
És irònic que fa menys de tres setmanes els mateixos sindicalistes anaven dient als treballadors/es “virgencita que me quede como estoy” i afirmaven que la proposta de l’abril del 2009 de la Direcció era bona i, ara, amb un Preacord que la supera estiguin en contra. Se’ls veu el llautó d’una hora lluny.
Sigui com sigui, els treballadors/es tenim la oportunitat d’opinar i votar per acceptar o rebutjar el Preacord el proper dimarts 19 de gener a les 10h i a les 17h a Cotxeres de Sants. No la deixem escapar!
garganté, 13420
garganté, 13420

Cantidad de envíos : 59
Fecha de inscripción : 03/07/2009

Volver arriba Ir abajo

A voltes amb el Preacord: La estranya situació a les cotxeres Empty TABLAS SALARIALES

Mensaje  mario Vie Ene 15, 2010 8:09 pm

Hola Gargantè me han comentado y me ha chocado que me comentaran que las tablas salariales que habeis publicado hay varios fallos con el tema que en el año 2010 con la jornada de7.28 el salario base es de 26051 incluido ya los 20 minutos ya que es jornada ordinaria y luego se le suma el extra 1364, mi pregunta es si un servicio es de 7.08 no puede cobrar ese extra de las tablas porque no lo genera.

Otro tema que no entiendo, es que si se podra cobrar todo el extra que se genera ya que tengo hablan de un 10% del cobro del tiempo de garantia de presencia como maximo.

Me gustaria que la empresa hiciera un nòmina de cualquier servicio e hiciera la comparativa ya que habra nuevos conceptos que no entendemos la inmensa mayorìa de los curritos.

Y por ultimo si perdemos dinero eso 100 euros mensuales lo decimos claro y alto, aunque queda claro tambien que ganamos con la reduccion de jornada.

Saludos y nos vemos en La ASAMBLEA.

mario

Cantidad de envíos : 2
Fecha de inscripción : 15/01/2010

Volver arriba Ir abajo

Volver arriba

- Temas similares

 
Permisos de este foro:
No puedes responder a temas en este foro.